Lördag

Idag gjorde jag verkligen dagens goda gärning. Jag hjälpte den fyllda, sovande kvinnan på fötter och sedan hem till hennes lägenhetsdörr. Hela vägen. Jag balanserade henne i ena armen och min cykel i den andra.
   Nu är jag ypperligt trött. Sist från jobbet idag, först dit imorgon. Vad gör man inte för att kunna köpa sig mer överflöd? Jag gillar tanken på hundra procents obekväm arbetstid. Jag gillar tanken på att jobba sju timmar och få betalt för fjorton. Jag gillar tanken på att få gå runt och gnola för mig själv med en telefon i fickan och leka viktig en hel dag. 
   När man aldrig är viktig på riktigt, är det skönt att i alla fall få låtsas att man är det ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0