Tisdag

Du säger att du är;

full av tomhet

och jag vet vad du menar

Har några saker att säga om det

ett och annat som jag tycker

Men jag måste vara varlig nu

Stryka katten medhårs och viska lugnt i ledsna öron


Jag är alltid varlig

när det handlar om dig

Försiktig och känslig och ömtålig

när det handlar om oss


Jag kan inte låta bli

När du säger att du inte förtjänar mig

kan jag ibland inte mer än att bara hålla med

för det är sant

Jag vill egentligen inte säga det här

men du är en hemsk människa

Du är elak

mot andra

men

mest mot dig själv

Du gråter

för att du får andra att gråta

varför inte bara sluta göra illa?


Jag vill

öppna dina ögon

visa dig konsekvenserna av ett handlande

Få dig att förstå

att man aldrig någonsin kommer undan

Man måste

brottas

med ångest och ensamhet


Du vill inte ha sällskap

men allt blir så mycket lättare när man är två

Och du säger igen att du inte förtjänar mig

och kanske du inte gör det

Men mitt hjärta har en annan tanke

och när mitt hjärta tänker

försvinner hela huvudets förnuft


Du ska veta

att oavsett vad som händer

så vet mitt hjärta bara en sak

att det älskar dig

Tre ord

Varenda gång måste jag ladda från tårna

Ladda från långt in för att våga säga

tre ord

Jag har så svårt

jag måste väga dem varenda gång

och länge

Tillslut ramlar de ut

och jag tror alltid att jag ska bli tom när jag sagt dem

Jag blir aldrig det

kanske för att det är sant

och sanning tömmer inte

ger inga konsekvenser


Du borde ta till dig det

att sanning inte tömmer

och ger inga konsekvenser

Du borde ta till dig det


Jag skulle kunna säga dem

om och om igen

hela tiden

för de tömmer inte

Men jag gör inte det

Tre ord

så mycket

inbakat

i tre ord

känslor och mer känslor

Allt är sant

oavsett vad som händer


Jag älskar dig


Kommentarer
Postat av: M

Väldigt fint skrivet. Jag saknar dig.

2008-07-01 @ 23:29:50
URL: http://tjugohundratalet.blogg.se/
Postat av: F

jag saknar dig också.

jag tror vi går om varandra.

2008-07-02 @ 19:34:28
URL: http://fantomensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0