Fredag

Nu är det upp och ner.
   Mitt rum är en enda röra som jag blundar för när jag går in. Mobilräkningar, lönespecifikationer, antagningar, betyg och alla andra viktiga papper läggs på hög. Rena kläder blandar sig med det som nog borde tvättas, blandar sig så pass att allt måste tvättas. Färgskalan i mina bokhyllor ramlar isär. Blomman dör av törst medans jag bara tittar på. Det är alkohol i hela rummet och rullgardinen är neddragen, bakom finns nog ett fönster någonstans. Vinterjackan hänger kvar på kroken bakom dörren. Garderobsdörrarna går inte att stänga. Jag har pantflaskor för en hundring på mitt golv. Under sängen har nog ingen tittat på alldeles för länge. Lakanen i sängen ligger snett och faller ur, men vem bryr sig om hur kuddarna ligger. Handdukarna läggs att självtorka i ett hörn, det tar flera dagar. TVn har inte varit på på flera månader, dammet är inte längre en gäst, den bor däri. Lampan till spegeln är trasig, likaså gitarren som saknar en sträng. Ouppackade resväskor på golvet spyr ut det innehåll som än ligger kvar. Juicepaketet har jäst och svullnat upp, mineralvattnet tappat all sin kolsyra. Sladdarna ligger ihoptrasslade, som i ett ormbo, jag vet inte längre vilken som går till vad. Dom enda som är här, är damen i ramen som ser på när jag räknar plankorna i taket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0