Fredag

Jag tycker om när du kryper upp bakifrån, lindar armarna om mig och lägger näsa mot min hals, säger "Hej" och kramar lite extra hårt. Förstärka det ditt hjärta säger men som du aldrig själv säger högt. Jag tycker om när du ser på mig och berättar hur vacker du tycker att jag är. Alla mina skavanker som jag skäms över, hur du ser Mig i dom och ser det orginella, det vackra. Jag älskar hur du tar på mig som; det känsligaste porslinet; det följsammaste, lenaste sidentyget, och samtidigt så hårt och så bestämt.
   Jag tycker om när du öppnar upp dig, berättar alla hemliga detaljer, alla skavanker, alla fel, alla misstag. Jag tycker om hur jag fortfarande kan se på dig som du är, finna det vackra i dina fel. Hur dina fel blir rätt och hur dina hemligheter blir våra hemligheter och dina misstag är bara en del på en mycket längre väg som du går på. Jag tycker om att se på dig och se all ärlighet, det finns inga lögner hos dig. Vi ska aldrig någonsin ljuga för varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0