Tisdag

Hur finner jag alltid er? Tappade själar i stora hav utan vetenskap om vart som är in och vart som är ut. Osäkra himlastormande själar med för lite, med för mycket känslor. Hur finner vi alltid varandra? Rör om i varandras orkanliv, och stormar sedan vidare ut.
   Nu har jag funnit dig. Rört om i ditt liv med råge. Klivit in och ut, ut och in och du gör precis likadant. Vi pendlar mellan upptagenhet, distans, närhet och tillgänglighet. Och distansen på trettiofem mil räddar oss från stormen, mig från tårarna och dig från veligheten.
   Förlåt för att jag har rört om, att jag klivit in i ditt liv, fått dig att tveka på allting du någonsin vetat. Förlåt för att jag satt spår i ditt huvud, mitt skratt i dina öron och mina ögon som tittar på dig. Förlåt för mina händer på din kropp och mina läppar mot dina när allting egentligen är förbjudet.


Jag har varit här förut. Är det bara jag som känner igen mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0