Måndag

Jag skulle vilja berätta om hud som jag saknar, om läppar som jag vill möta, om människor som jag vill förlora mig i. Men det finns inga ord över till saknaden och trånaden. Det finns ingen förklaring för svårmod och långa nätter. Livet bara kliver runt, försvinner in i nätter, får mig att skriva diffusa texter som inte ens jag kommer förstå imorgon när solen har gått upp igen.
   Jag vill att du följer mig. Vi har så långt kvar att gå, så många fler nätter att överleva, så många fler dagar att leva ut. Vi måste gå nu om vi ska hinna. Någonting måste hända snart innan vi växer fast här, som alla andra.

Jag släpper det här nu, börjar om imorgon på någonting som någon kanske förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0