Torsdag

I början oroade jag mig över att pengarna inte skulle räcka till, att jag skulle få gå på knäna hela sommaren. Jag tackade nej till festivaler för att jag skulle försöka hitta jobb på min lediga tid istället. Nu står jag här, har tre veckors semester som jag håller stenhårt i. Jag vill inte ha något mer jävla jobb. Ändå står jag på kanten till fyra nya jobb. Mest av allt vill jag bara ta det i Norge, hänga på glaciären och åka skidor varje ledig minut. Sen kom insikten om att jag byter lägenhet i månadsskiftet juli/augusti och om jag åker skidor, vem flyttar min lägenhet då?
   Lite realism: Nu letar jag snabbaste, enklaste vägen till snön, så att jag i alla fall åker skidor en vecka under min semester. Jag hoppas verkligen att det här går vägen. Jag drömmer om det varje natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0