Fredag

Det här kan nog vara bra för mig. En fredag utan ingenting. 
   Du och jag ska inte fylla några askkoppar, vi ska inte se film efter film, inte spela våra favoritlåtar för varandra. Du ska göra jag vet inte vad - kanske spela in en ny låt, kanske fylla askkoppar med dina vänner, se en film. Jag ska göra just det: ingenting, äta godis, se på TV, ladda upp inför imorgon - ladda upp på alla plan - och sova tidigt.
   Det är nog bra att jag gör det här idag. För när jag är med dig försvinner tid och rum och vi glömmer att klockan tickar och den slutar plötsligt vara viktig för mig när jag är med dig. Tiden som alltid är så viktig för mig annars. Så det är nog bra för mig att sitta här idag och bara se på när tiden går och kanske använda den om jag orkar. 
   Men jag ska vara lite ärlig också: Klart att det var tomt igår när jag gick och la mig, och imorse när jag vaknade. Det var tyst när jag kom hem och det var ingen som satt och rökte i min soffa. Det är tomt nu när jag ser på TV själv och det är tråkigt att se på när klockan tickar.
   Men det här kan nog vara bra för mig - vara ensam och ha tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0