Söndag

"Det är schysst o bara hänga här. Schysst o bara vara här och göra ingenting liksom. Kravlöst o enkelt."
   Du stod inne på min toalett och torkade ditt blöta hår. Såg på mig där jag satt inlindad i handduken på toalettstolen, och log på det viset som gör att du ser ut som en pojke och inte alls som tjugosex. Du skrattade. 
   "Sant" sa jag "Enkelt liksom, inga krav, ingenting vi måste göra, ingenting vi måste prata om, ingenting vi måste styra upp, inga måsten. Det är schysst."
   Precis exakt så mycket som jag klarar av. Någon som vill vara här, hänga ut, fylla askkoppar och plöja film efter film. Ingen som ställer krav och ingen som binder fast en när man egentligen vill gå. 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det låter fint det där. Fri som en fågel, typ.



Jag har förresten fått en ny telefon - min gamla byttes ut mot en nyare, för den gamla hade väl typ utgått eller något sånt - och jag är väldigt glad för det. Snart ska jag till frisören och bli klippt, det känns också bra. Vi måste ses snart, och hänga lite.

2009-03-30 @ 15:40:23
URL: http://kortfattad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0