Fredag

Ni vet hur man ibland läser i självhjälps böcker och Vecko Revyn om hur man ska göra sig av med negativa saker i ens omgivning för att få en positivare vardag/liv. Jag har aldrig riktigt fattat det där, förrän nu. Nu när jag inser att jag gjort mig av med en vän som bara spred negativ energi och irritation runt mig. Jag trodde nog vi var bättre vänner än så, men till slut så tröttnade jag. Kunde inte hålla på att peppa upp en människa som så tydligt bara drar med mig ner. Så jag sluta sonika höra av mig, livet fortsatte att traska på. Insåg att det är lite som att göra slut med någon som man egentligen inte mår bra av att vara med. I början saknar man lite, undrar vad som gick fel, varför gick det fel och så skyller man en aning på sig själv. Man vill tillbaka! Tills, att man tar tag i sig, inser att man mår bättre utan personen i fråga och hänger med, när livet traskar vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0