Onsdag

Jag tror alla är på väg att hitta hem.



Människor omkring mig flyttar ut, ihop, hem och bort. De skaffar pojkvänner, flickvänner, planerar framtiden och skaffar barn. Köper lägenhet, bil, husvagn och hund. Jobbar åtta till fem, måndag till fredag, får samma summa på kontot en gång i månaden. Sparar pengar till solsemester, citysemester, komma-iväg-semester. Dom har midsommarfylla, nyårsfylla, kräftskivefylla och några fredagar och lördagar som slutar i söndagsångest. De tar lån, köper radhus, ny barnvagn, platt-tv och suroundsoundssystem till alla väggar i vardagsrummet. De köper nya kuddar till stolarna på balkongen, åker till bauhaus och köper golv. Fikar på IKEA och bråkar om disken.


Jag tror de börjar bli vuxna och gamla. Jag vet bara inte hur det går för mig. Jag har sagt upp mig från jobbet, jag köper cyklar som är dyrare än min bil. Gör ingenting i flera dagar, badar, är full klockan 4 på en tisdag. Lever med sex andra människor i ett redigt hus med jam-sessions i vardagsrummet en torsdag. Vi dricker öl, röker gräs, skrattar åt ingenting. Tar grusvägar till en stor lägereld mitt i skogen, mitt i natten. Far åt samma håll och badar. Nu börjar livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0