Söndag

Klockan var några minuter över 02.00, lördag hade blivit söndag och jag måste erkänna att jag låg och sov när du ringde.
"Hon har gjort slut" sa du. Och jag sov inte längre, jag var klarvaken och hjärtat slog och jag var inte säker på att jag hörde det du nyss sa så jag frågade vad det var du egentligen sa, och du upprepade det, och du sa precis det som jag trodde att du hade sagt. "Hon har gjort slut. Hon var arg och sa att hon gjorde slut. Hon var full". Du var inte ens ledsen, du grät inte men jag hörde tomheten i din röst. En tomhet som var blandad av ilska och lättnad. "Jag orkar inte mer" sa du, "ärligt talat, så orkar jag inte mer med den här skiten."

Jag vill att det ska vara slut, jag vill att du inte ska orka mer. Jag vill att du bara ska bli min. För jag är trött på den här leken som vi leker just nu, på det här spelet som vi spelar. Sanning och konsekvens på hög nivå. Och du vet att jag har gjort det här förut, det vet du och ändå kan du inte låta bli.
Vi skickar tvåhundra sms om dagen till varandra, talar timtals i telefon och allting är hemligt. Precis som förra gången. Du raderar alla sms, ljuger, och spelar ett elakt spel bakom ryggen på henne. Och jag har sagt det till dig, att det här är inte okej och du låtsas att du inte förstår vad jag menar.
Det skiljer 50 mil mellan oss. Jag är glad att dom är där och skiljer oss åt. Gud vet annars hur det här hade varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0