Tisdag

Det är så mycket jag vill säga.
   Jag vill berätta om tiden och om livet, om döden och om sorgen. Jag vill visa dig solen och alla stjärnorna. Jag vill gräva ner en saknad i dig, och jag vill skratta med dig, åt dig, inte skratta alls bredvid dig. Jag vill berätta om lyckan och tårarna, om orkeslösheten och tomheten. Jag vill visa dig evigheten och alla vägar dit. Jag vill dela det här med dig men jag kan inte dela med någon som inte vill ha. Jag skulle springa ikapp dig, om jag kunde springa alls. Jag skulle lära dig om tystnaden och mörkret, om ljudet och ljuset. Jag vill berätta för dig om mitt hjärta och om allting som är trasigt. Jag skulle berätta för dig om du lyssnade, och jag skulle vilja berätta för dig, om det fanns någonting att berätta.

Jag vill berätta sanningen för dig, men den är en lögn.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0