Lördag

Jag insåg skillnaden mellan oss två idag. Du ser på filmer och jag läser böcker. Jag måste få bygga upp min egen fantasivärld, medans du måste ha din färdig. Jag har ångest över alla böcker jag inte kommer att hinna läsa innan jag dör, och du har en bok som heter "1001 filmer du måste se", och jag känner hur jag inte bryr mig om dom filmerna egentligen men jag vet att du gör det så jag låtsas att jag gör det, och jag vill göra det! Jag gör så gott jag kan.
   Just nu läser jag en bok som handlar lite om en kvinna som tecknar allt hon ser för att förstå det, och få sin bild av det. Precis som hon tecknar allt hon ser, så diktar jag upp alla händelser i mitt liv i kapitel och ord. Jag går alltid runt och bygger meningar om det som händer omkring mig. "Hur skulle jag beskriva det här om jag skrev ner det".

Ungefär såhär hade jag skrivit om det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0