Onsdag

Vad gör jag med mitt liv? 


Det ska jag berätta; jag sitter hemma, i fleecebyxor, myströja och en kalender som räknar ner dagarna. Allt det här jävla snacket om att varje dag ska räknas, att man ska fånga dagen - Det är så långt borta just nu. Så där omöjligt att ta på som det blir när man inte riktigt trivs. Irriterad på jobbet, irriterad hemma. Som ett litet bi, som bara vill sticka - iväg. Men istället hugger jag. River biter klöser vill gråta. 

Jag har ingenting i mig som vill prata med någon. Står och stirrar. På dig, på mina fötter, på himmelen, tvinnar håret, säger att jag måste gå. Går, men går ingenstans, gömmer mig i fleecebyxor och myströja med en kalender som räknar ner. Räknar ner till någonting som jag hoppas ska bli bättre. 

Flyttar, igen. Börjar om, igen. Blir aldrig nöjd eller hemma. Är ledsen ibland, är glad ibland, skrattar mycket men sällan. Saknar mamma och flyger hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0