Måndag

Tre veckor var över på nolltid. Trodde vi skulle hinna; orka; vilja; göra så mycket mer. Blev inte så mycket mer men jag är nöjd ändå. Och nu försöker jag fånga de sista timmarna i en vinröd-, kanske maroon-färgad soffa. Lyssnar på jazz som rekomenderats av mamma och äter smågodis. Jag har ingen aning om när jag kommer sitta här igen, i en vinröd, kanskefärgad soffa och äta smågodis och lyssna på jazz på stora högtalarna. 


Vill inte åka riktigt riktigt än. Vill stanna en liten stund till. Hinna bli uttråkad, avtrubbad och vanka runt i småstads-tristess. Vill krama mamma lite till, surfa i iskallt vatten med världens bästa Viktor och dricka ännu mera öl med världens bästa Marcus. Byta hemligheter med damerna i storstaden och bara vara. Är inte riktigt redo.


Kan man ringa Arlanda och fråga om planet kanske kan tänka sig att vänta lite så att jag hinner säga hejdå på riktigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0