Måndag

Vissa dagar rinner det bara över. Som idag. Jag skulle kunna skriva uppsatser om det här. Jag skulle kunna skriva sida upp och sida ner, utan att egentligen ha skrivit någonting alls. Idag är en sådan dag. 
   Jag har så mycker som jag vill säga, men kan inget säga alls. Jag har så mycket saker som vänder och vrider sig, och gnager inuti mig. Men ingenting som kan vändas rätt. Känslosvall som tippar över kanten. Gräva ner sig för en dag, i så fall idag. Vänta ut timmarna och minuterna. Träffa människor som jag skrattar med. Stänga av och inte tänka alls. Skjuta åt sidan. Inte gråta. Jag orkar inte gråta längre. Förr var det min enda tröst - jag kunde gråta. Nu orkar jag inte längre gråta och jag vet inte riktigt längre vad min enda tröst är. 
   Idag är en sådan dag att om jag inte håller band på mig så gör jag någonting dumt, säger någonting dumt. Gör någonting som ger mig ångest till imorgon. Men jag ska sluta ge mig själv ångest, och kanske helt enkelt bara gå ut och gå. Gå ut och gå och slå ihjäl några timmar i väntan på en bättre dag.

Idag har jag så mycket saker att säga. Idag känns det som om ingenting jag skriver är tillräckligt. Idag är inte en bra dag.
   Idag skulle jag gråta, om jag kunde.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sätt igång. Skrik spring och hoppa i vattenpölen här utanför. timmar måste plöjas

2008-08-04 @ 18:27:14
Postat av: Anonym

Ja men du kan lika gärna få min. Inte alltid klar i huvet

2008-08-05 @ 21:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0