Söndag

nu ska jag blir filosofisk. jag blir alltid det när det inte står rätt till i huvudet. jag ska vara filosofisk, även då jag saknar ord.

Jag fann en bok. det stog mycket saker i den som fick mig att tänka tillbaka väldigt mycket. på gott och ont. Jag förstår inte hur svårt det kan vara att säga "hej". tre bokstäver. inte mer, kanske inte ens en blick men tre bokstäver, det är svårt. mest töntigt. jag menar, hur kan man vara så? 
  Är jag kanske likadan? det blir inte tre bokstäver bara för att jag inte vill och inte bryr mig och tänker för mycket på att du inte kan ta det. Men hur kan jag tänka på det när det bara är en enda sak i hela mitt huvud som jag tänker på hela tiden. jag måste sluta tänka.

Jag minns inte vad jag gjorde för en timma sen. jag minns inte hur kvällen har varit. vad jag har sagt och vad jag har gjort. jag hoppas jag minns imorgon, och gör jag inte det så är det säkert ändå ingenting vettigt. vad bör man komma ihåg? i slutändan är det ändå bara det pinsamma och det bortgjorda man kommer ihåg. fast det är kul att skratta åt. och jag tycker om att skratta, kanske därför det är roligt att göra bort sig och minnas tillbaka, för man får skratta och inte tänka så mycket.
   Gjort är gjort kommer aldrig igen.


GE MIG IGEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0