Torsdag

Lego är billig terapi.
   Man gräver i en låda för att hitta rätt bitar och man bygger hus och bilar. Tappar bort tiden och tappar bort alla tankar. Man gräver in sig och ner sig i en låda fylld med lego. I en regnbåge av missfärgade färger, och det gör ingenting att huset blir prickigt. Det gör ingenting med misstag.
   Det gör ingenting med misstag.
   Jag vill kasta telefonen i väggen. Springa långt och bort och inte se mig om. Glömma bort tiden och dagarna. Gömma mig för en stund, en evighet, för er att inte finna. Jag vill skratta tills jag gråter och därifrån ta vid och gråta i en evighet. Och jag vill vara arg. För just nu kokar det inuti mig och det får mig att känns mig maktlös, för jag vill bara skrika, men, jag tappade plötsligt alla orden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0