Tisdag

Ibland blir man

glad av så lite

Ibland måste man

hoppa högt för att se himmelen

Kanske

man missar den

ändå


Det är lustigt

att man kan skratta så man skriker

Men inte skrika så man skrattar

Och det är lättare att skratta så man gråter

än att gråta så man skrattar

Det är lustigt

att om man vänder på Paris blir det sirap

men vänder man på sirap blir det bara kladdigt

Det är lustigt

hur saker kan förändras när de hamnar upp och ner och bak och fram


Ibland blir jag

upp och ner

bak och fram

jag gråter mycket då

jag skrattar inte lika mycket

jag stirrar mycket upp i taket

jag pratar inte lika mycket

jag har plötsligt ingenting att säga


sen blir man

ner och upp

fram och bak

och undrar; hur länge kommer det vara rätt den här gången?

Oroar sig

Vill inte bli
upp och ner bak och fram

Vill inte
stirra upp i taket in i väggen inte orka

Bli tvungen att hoppa

jättehögt
för att skymta himlen minsta lilla
Och hela tiden är det natt natt natt


Oroar sig för mycket
när det är ner och upp fram och bak

Så jag missar ofta allting och plötsligt är det
upp och ner och bak och fram
igen

Kanske måste
borde sluta

oroa mig så mycket

Måste sluta
stå bredvid
och bara se på
när livet går förbi


Måste köpa en stege

komma närmare himmelen
vara närmare molnen

Inte missa den

det är så lätt hänt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0