Tisdag

Det finns så mycket saker som måste bort.
   Jag har ett överflöd av saker som är för mycket. Delar som jag jämför med alla andra konstant. Som bygger upp komplex och dåliga vanor. Jag vill bara vara som alla andra - perfekt. Och allting måste bort. Allting ska passa och bli för stort och jag ska se fram emot en sommar som passar mig.
   Hur mycket är det som sitter i kroppen och hur mycket är det som sitter i huvudet? Vilken del är det som behöver springa tusen mil för att bli av med allt? För någonstans gnager det. Någonstans är det någonting som säger att något inte är rätt. Men vad är det då som är fel? Är det kanske fel att vara såhär? Vad är det som någon ser som jag inte har en aning om, kisar jag lite eller blundar jag bara? Kanske kniper jag ihop ögonen och håller händerna för öronen. För någonstans är det någonting som jag har missat.

Jag förstår att du inte vill se hit, för det är så mycket saker som inte är som dom ska, så mycket saker som inte är perfekta. Du får blunda framför mig, för jag förstår dig. Jag skulle heller inte vilja se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0