Fredag

Jag var ärlig igår. Jag är alltid ärlig när jag dricker. Jag ljuger inte och jag menar alltid vartenda ord. Och jag minns dem också.
   Han sa att han bara skojade när han sa att jag var tråkig. Och jag berättade min sanning för honom. Jag vet inte om han minns den idag. Kanske långt bak någonstans sitter det jag sa kvar, och han kanske blir påminnd om det nästa gång jag ligger och stirrar in i väggen när alla andra ser på tv. För jag tar det inte på skämt, för att jag vet att jag är såhär. Såhär fruktansvärt tråkig och bitter, och arg, för det här är inte riktigt den jag var.
   Och jag gråter när någon skojar om mig.

Sen ramlar alla procenten ur. Aldrig är jag så tom som då. Den lilla låtsas-lycka som jag lyckats finna är som bortblåst och kvar är bara en saknad som är dubbelt så stor. Och jag förstår att jag inte duger, att jag inte räcker till, för kan man inte ens vara lycklig, hur ska man då kunna vara någonting alls.
   Jag är ingenting för jag är inte ens lycklig.


fan

Kommentarer
Postat av: Anonym

tänk om man kunde hjälpa andra att läka öppna sår

2008-05-23 @ 23:46:02
Postat av: F

tänk om man kunde läka sina egna

2008-05-25 @ 21:33:02
URL: http://fantomensdotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

allt som är omöjligt bär ett hopp. God natt. Du är värd så mycket mer.

2008-05-25 @ 23:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0