Fredag

Ibland blir det tyst här, tomt, jag har ingenting att säga, ingenting att skriva om, ingenting har hänt så det finns ingenting att berätta. Ibland händer det så mycket så att jag inte ens kan reda ut det i meningar och bokstäver, då blir det också tyst, fram tills dess att jag har rett ut oredan i mitt huvud och i min omvärld.
   Nu kommer det bli varken eller. Jag kommer säkert att ha jättemycket att berätta, tusen tankar som vill ut, och det kommer inte vara någon oreda. Jag kommer bara vara någon annanstans. För imorgon far jag. Högre upp mot norr och längre ner på termostaten. Jag ska till snön och nedförsbackarna och göra det som jag älskar mest i hela världen, med en person som jag älskar. Vi ska åka skidor, skratta, dricka alkohol, ramla, göra dom snyggaste svängarna, vara tuffast i pisten, och skratta lite till. Jag ska koppla bort världen utanför och bara älska.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Själv ska jag vattna. Och när man är i din lägenhet är det svårt att koppla bort världen utanför, jag fastnar alltid vid dina fönster. Om jag kisar kanske jag kan se dig därifrån, skrattande i backarna.

2009-02-20 @ 14:24:58
URL: http://kortfattad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0