Onsdag

Jag börjar sakta krypa tillbaka till början av 2000-talet. Min frisyr har tappat styrseln så till pass att den gärna lägger sig i en sonika halvsnäll mittbena på huvudet. Och det ser ut som om att jag går i sexan - igen. Det är endast några fåtal slingor som envisas med ett krumbukta sig och säga ifrån, dom böjer sig som ena vingen på ett Mc'Donalds' M. Det ska nog gå att tvinga alla åt samma håll nästa gång jag kliver ur duschen. Frågan är bara åt vilket håll jag förväntas lägga dom åt. Kanske vill jag tillbaka till 2000 och springa till kiosken på rasterna, inte ha några direkt världsliga problem. Eller kanske lägga allt i en mastodontsidbena och dra på mig en basker och säga 'Bonjour Madame' och låtsas att jag är i Paris, äta sånt där långt bröd och spana på Eiffeltornet ibland, bara för att påminnas om att jag bor i Paris. Eller kanske dra bak allting, avverka en flaska hårmoussé i veckan om inte mer, slänga till med lite Lidingö-iiii:n och åka till stockholm om helgerna och hänga lite runt stureplan, snacka med modeprofilerna och korka upp en flaska skumpa till. Låtsas att jag är man.

Eller så kanske jag går till frisören, eller klipper mig framför spegeln hemma i badrummet. Gör någonting drastiskt för att jag vill inte vara någon annan eller vara någon annanstans. Jag vill vara bara mig här just nu. Kanske i Paris, men inte med sidbena och basker. Men gärna titta på Eiffeltornet ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0