Lördag

Jag är glad att det blev den här vägen, och inte någon annan. Jag är glad att det inte är jag som sitter i en lägenhet och växer upp mer och mer för varje dag, binder upp mig till saker och bara väntar på att mina fötter ska slå rot på riktigt. Jag är glad över att mitt namn inte står på någon brevlåda, att jag inte får samma lön varenda månad, att jag inte vaknar i samma säng varenda dag.
Jag är glad över att jag har kommit hit där jag är idag, och skulle inte vilja byta det mot någonting. För allt i världen så vill jag inte byta det mot det trygga som vissa finner i balkonger, blommor, hundar och platt-TVn. Den trygghet jag vill känna, och finna, är den trygghet som ska byggas och finnas i mig. Den trygghet som ska vara med mig över hela världen. Inte i några ting, produkter och framför allt inte i andra människor. Jag, vill vara min enda trygghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0