Måndag

När man bor i ett hus med sex andra individer, så händer det inte alltför ofta att man hamnar alldeles själv i soffan i vardagsrummet klockan elva på kvällen. Men nu är det just vad som har hänt, och hur stilla och tyst det är när ingen är omkring, hur musiken är lite mer fångande, natten lite mörkare och tiden går lite saktare.


Det är lite mer än en månad kvar tills mitt plan svingar sig upp över molnen och tar med mig hem till mamma. Som jag längtar, som jag fasar, som jag vill åka nu, nu, nu! men samtidigt, stanna, en stund till. Somna några nätter till i din famn, vaknar några fler mornar tätt intill dig, innan fyra månader kommer att hålla oss isär.
Hur varje dag med dig är ett nytt äventyr, allting vi gör och allting som jag vill göra med dig. Hur möjligheterna med dig är oändliga.
Jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0