Fredag

Efter att ha lyssnat på radion idag där människor ringde in och berättade vad de inte kunde sluta tro på, så var Den Rätte ett ämne som kanske inte var återkommande, men som fick mig att fundera och reflektera. Jag började att fråga min mamma som är skiljd sedan många år tillbaka, och som nu lever med en ny man, sedan inte riktigt lika många år tillbaka. Jag frågade henne om hon trodde på att det någonstans på jorden fanns en människa som var mer ämnad åt just henne, och om hon trodde att det var mannen som hon nu lever med. 
"Haha" skrattade hon först, sedan allvarlig; "Du kommer tro att jag är knäpp om jag säger att jag inte tror det."
Hon började berätta om alla olikheter, och saker hon stör sig på och irriterar sig på i vardagen. 
"Men," sa jag "det kanske inte är meningen att man ska träffa någon som är precis som en själv. Bara för att det är en människa som är som en själv, så behöver det inte vara rätt." 
Hon förstod vad jag menade, nickade lite medhållandes och sedan kom vi överens om att det kanske finns flera av Den Rätte. Det handlar bara om att olika människor är olika Rätt vid olika tillfällen, och att man ska vara lyckligt lottad att man träffar rätt Rätta vid rätt tidpunkt. Annars är det nog möjligt att den Rätta inte alls är rätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0