Tisdag

Gick med en av mina bästa vänner till kyrkogården. Tände ett ljus, tänkte en tanke, var tysta en stund, skrattade lite, gick därifrån. I vinter kommer vi åka skidor för dig, för det är så jag minns dig.

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Ibland tar livet oväntade vägar, och det enda man kan fråga sig är; varför? Inget svar, ingenting. Bara en stor tomhet, och alla människor som någonsin mött dig. Såhär i efterhand är jag glad att jag ropade in dig sådär sista dagen, sa åt dig att du faktiskt var tvungen att säga hejdå, och så kramades vi, sa att vi ses nästa vinter! Och du skulle resa vidare med din pappa, och du log så som du alltid gjorde, sådär stort, och lyckligt. Vi ses inte i vinter Will, men vi ses någon annan gång, någon annanstans. Jag lovar.


Imorgon skulle du ha fyllt tjugotvå. Imorgon tänder jag ett nytt ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0