Fredag

Irriterad på alla dom där tvåtusen besluten som blev fel. När man gick åt fel håll, vid fel tidpunkt. När man glömde bort viktiga saker och när man var dumsnål helt i onödan. När man köpte för små skor eller alla dom gångerna som man varit impulsiv, men egentligen borde ha tänkt inte bara en gång, utan två . När man åkte hem fast man kanske borde ha stannat kvar, och alla de gångerna när man borde ha åkt hem men inte gjorde det. När man inte orkade fast man hade krafter kvar, eller när man bidade sin tid helt åt skogen. När man satt och oroade sig över saker som inte ens existerade, ännu värre när man grät över saker som aldrig någonsin hade varit eller skulle bli. Såhär i efterhand; alla dessa tårar, varför?! 

Har du någon gång läst en dålig bok men inte kunnat sluta för att någon har sagt till dig att den är bra och du läser sida upp och sida ner och funderar hela tiden på "när är det det bra börjar? Kanske nästa sida..." och så läser du en sida till. MEN SLUTA. Fel tid, på fel plats, på fel sak. Jag ångrar mig. Jag önskar att jag aldrig hade läst den där dåliga boken och istället läst en bra bok en gång till. Jag önskar att jag kunde ångra mig och göra rätt. Men mest av allt önskar jag nog att jag inte ångrade mig alls... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0